;
sobota, 11 styczeń 2014 22:59

Medytacja z mantrą Hum / Hung Uwe Möhring Dracontias 4/2003

Napisane przez
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Technika ta służy aktywacji i wzniesieniu Kundalini za pomocą Shakti-Mantry Hum / Hung. Do jej wykonania potrzebna jest przynajmniej podstawowa wiedza z zakresu Hatha-Jogi, Pranajamy i Bandhy. Sama metoda jest prosta, a z drugiej strony bardzo efektywna jeśli jest wykonywana systematycznie i z właściwą koncentracją. Łączy ćwiczenia oddechowe i napięcie mięśni z wizualizacją i intonacją.

 

1) Usiądź w wygodnej pozycji z wyprostowanym kręgosłupem i skoncentruj się na czakrze Muladhara. Polecam pozycję Smoka lub Lotosu. Pomaga również położenie kulistego przedmiotu w okolicy pomiędzy odbytem i genitaliami, stanowiąc w tym miejscu punkt nacisku i w ten sposób utrzymując koncentrację. 2) Zamknij oczy i włóż zwilżone kciuki do uszu (lub zatyczki). 3) Wypuść oddech i skoncentruj się na najniższej czakrze. 4) Teraz wykonaj szybki i krótki wdech i w tym samym tempie równocześnie napnij mięśnie w okolicy Muladhary i zaintonuj mentalnie mantrę "Hung". Dodatkowo zwizualizuj strumień światła płynącego z Muladhary wzdłuż kręgosłupa docierającego do Sahasrary. Jeśli na początku sprawia ci problem wykonanie tego wszystkiego równocześnie, opanuj technikę stopniowo – najpierw napięcie mięśni, potem intonację, a na końcu wizualizację. 5) Na wydechu znów skoncentruj uwagę na Muladharze i zaintonuj mantrę "Hung" głośno, najniższym możliwym tonem, bez natężania głosu: a) zacznij od długiego "Hunn...", usta pozostają otwarte. b) potem dodaj sylabę "-ng", nadal z otwartymi ustami. c) zakończ sylabę "-ng" łagodnym "mmm", z ustami zamkniętymi, lecz bez zaciskania zębów. d) teraz zmień "mmm" na "nnn", zęby mogą się stykać, ale język powinien być swobodny. e) wraz z końcem "nnn" połóż język na dolnych zębach. Zakończ wydech i wraz z ponownym wdechem rozpocznij ćwiczenie od nowa. Na początku powinieneś się skoncentrować bardziej na prawidłowym wydechu, potem, po kilku ćwiczeniach i doświadczeniach, możesz stopniowo zacząć ćwiczyć całość, a fazy wdechu i wydechu mogą być coraz dłużesz. Ćwicz tę technikę każdego dnia przez 30 minut.

Czytany 7116 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 02 maj 2017 10:56

Najnowsze od Administrator

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Polecamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.